Ana Sayfa Gayemiz Kur’an’ı Kerim Dinle Kur’an’ı Kerim Arapça Kur’an’ı Kerim Türkçe Soru Gönder
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Kıyamet günü insanlar arasında hüküm verilinceye kadar her kez, sadakasının gölgesinde olacaktır!" İbni Hibban 3310, İbni Huzeyme 2431
Ana Menü
Ayetler
Hadisler
Dualar
Sahabe Hayatı
Kur’an’dan Kıssalar
İlmihal
İman İle İlgili Konular
Abdest İle İlgili Konular
Namaz İle İlgili Konular
Zekat İle İlgili Konular
Oruç İle İlgili Konular
Hac İle İlgili Konular
Cihad İle İlgili Konular
Alış Veriş İle İlgili Konular
Nikah İle İlgili Konular
Boşanma İle İlgili Konular
Kıyafetler İle İlgili Konular
Yiyecek ve İçecekler İle İlgili Konular
Cinayetler İle İlgili Konular
Kitaplar
Esmau’l-Hüsna
Ahkamu’l-Cenaiz
Nimetlerin Şükrü
Cennetin Köşkleri
Mü’minin Silahı Dua
Kıyametin Alametleri
Tüm Detaylarıyla İmanın Şartları
Cennete Girmek İçin Otuz Sebep
Müslümanın Bilmesi Gereken Konular
Faydalı Bilgiler
Hadis Fihristi
Önemli Bilgiler
Ahiret İle İlgili Konular
Namaz İle İlgili Konular
Cenaze İle İlgili Konular
Tavsiye Ettiğimiz Kitaplar
Tevhid İle Alakalı Konular
Haramlar İle İlgili Konular
Albani Hakkındaki İftiralar
Bayramlar İle İlgili Konular
Rasulullah İle İlgili Konular
Geçmiş Ümmetlerin Kıssaları
Sakınılması Gereken Haramlar!
Sihir ve Cinler İle İlgili Konular
Kur’an’ı Kerim İle İlgili Konular
Hadis Kitaplarının Zayıf Hadisleri
Salat-ı tefriciye 4444 kere okuyanın her duası...
Arkadaşına Gönder Sayfayı Yazdır

بِسْمِ اللهِ، اَلْحَمْدُ ِللهِ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِ اللهِ وَ بَعْدُ

Soru: Bir kardeşimiz:

“Salat-ı tefriciye 4444 kere okuyanın her duası kabul olur diye bir yazı okudum bu doğrumudur? Birde günde 7, 11, 21, 100 gibi rakamlar verilmiş ve karşılığında bu kadar okuyan buna kavuşur denmiş bu doğrumudur?” diye sormuş.

Cevap: Salat-ı tefriciye duasının sünnette yeri yoktur. Yani Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) böyle bir dua yapmamıştır! Dolayısıyla 4444 sayısının hiçbir anlamı yoktur! Bu tür adette yapılan duaların hepsi tamamiyle asılsız ve uydurma olup bid’attır.

Bu dua insanların çoğu tarafından; ‘Herkim bu duayı 4444 defa üzüntünün gitmesi ve ihtiyacın karşılanması niyeti ile okursa, o kimsenin ihtiyacı yerine getirilir’ diye bilinmektedir. İşte bu iddia batıl olup hiçbir delili yoktur. Yani Kur’an ve Sahih Sünnetten hiçbir delili olmayıp uydurmadır. Çünkü tevhid inancı gereği her Müslümanın; bağı çözenin, üzüntüyü giderenin, ihtiyaçları yerine getirenin ve insanın kendisine dua ettiği zaman istediği şeyi verenin sadece Allah (Azze ve Celle) olduğuna inanmak zorundadır.

Kur’an bizi o inanca çağırır, Allah Rasulü (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’de bize onu öğretmiştir. Dolayısıyla hiçbir Müslümana, üzüntüyü gidermesi ve hastalığa şifa vermesi için Allah (Azze ve Celle)’den başkasına dua etmesi caiz olmaz. İsterse kendisine dua edilen kimse, bir melek veyahut da bir Nebi olsun fark etmez.

Kur’an’ı Kerim, Rasullerden ve Nebilerden de olsa Allah (Azze ve Celle)’den başkasına dua edilmesini kabul etmez ve şöyle der:

“De ki: Allah’ın dışında iddia ettiklerinizi çağırın. Onlar sizden ne zararı gidermeye ne de değiştirmeye sahip olamazlar. Onların yalvardıkları bu varlıklar Rablerine hangisi daha yakın olacak diye vesile ararlar. O’nun rahmetini umarlar ve azabından korkarlar. Çünkü Rabbinin azabı, sakınılacak bir azaptır.”

İsra 56, 57

Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

“Bu ayetler, Arap’tan bir grup insanların cinlerden bir gruba ibadet eden kimseler hakkında inmiştir. Nihayet o cinler Müslüman oldu. O insanlar ise onların Müslümanlığının şuurunda olmadan onlara ibadet ediyorlardı.”

Buhari 4518, İbni Kesir 9/478

Bu Sayfa 5052 Kez Okundu
 Sayfa Başı 
Sahih Hadisler - Kur’an ve Sahih Sünnet
www.hadisler.com | www.sahihhadisler.com | www.sahihhadisler.net